Nytt år och nya rutiner

Nyår spenderades i år i Uppsala i goda vänners sällskap. Har ju jobbat de senaste tre nyåren så var på tiden att ta igen det mas missat, vilket gjordes med råge då man blev bjuden på maskeradbal. Efter en veckas klädångest stod det klart vad kvällens outfit skulle se ut, min fantastiska disneyprinsessklänning, svart korsett och en utsökt ansiktsmask. Detta finns det ju då självklart ingen bild på då jag dokumenterade det mesta under helgen utom just mig själv.



Per och Emma



Husbandet



Vattenpipan som skänkte stor glädje denna afton (Mamma och pappa, det är inte knark, det är tobak).

Årets första dag spenderades mest i vågrätt läge i Pers soffa. Framåt eftermiddagen fanns energi nog att beställa hem pizza vilket gav energi nog åt ett parti Alfapet, där jag kammade hem den åtråvärda tredjeplatsen (av tre spelare förvisso).



Dagen därpå tog vi tåget till Stockholm för att gå på Naturhistoriska riksmuseet. Massa fina utställningar, men det kan man läsa mer om i Blomsterflickan.



Och på tal om nya rutiner som omnämns i rubriken till inlägget så inkluderade mitt nyårslöfte att ha lite roligare i år än vad jag tidigare haft. Det har mest blivit jobb, vilket förvisso inte är helt av ondo. Men i Februari går jag på min studieledighet och kommer börja leva mer och mer efter normala tider. Detta borde innebära mer roligheter för min del, vilket kanske också resulterar i fler inlägg här på bloggen. Det har ju varit rejäl torka på den fronten under de senaste månaderna, tråkigt då jag saknat skrivandet mycket så hoppas på att komma igång och köra minst två inlägg i veckan, utan att de för den sakens skulle ska bli innehållslösa och trista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0