Pasta Carbonara

Jag borde plugga, men hittar alla möjliga sysslor som är helt orelaterade till studierna. Matlagning känns dock som en hyfsad godkänd ursäkt till att lämna skolböckerna för en stund, så lagade mig en helt otroligt ljuvlig carbonara igår. Så fantastisk att det bara var att knäppa upp sina jeansshorts och lägga sig en stund på soffan för att dö efteråt.



Kortfattat så kokade jag spagetti, fräste bacon, lök och vitlök. Hällde på en liten skvätt grädde och när pastan var färdigkokt och vattnet avrunnet så vände jag helt enkelt ner baconblandningen och rörde runt tillsammans med parmesan och massor med peppar. Äts med fördel med en äggula till som gör det hela extra krämigt och gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0