Virgin suicides och Ben & Jerrys strawberry cheesecake

Igår kväll spenderade jag kvällen invirad i mitt täcke för att se en film som det säkerligen varit nästan tio år se jag såg sist, nämligen Sofia Coppolas Virgin suicides. En pastellig 70-tals idyll och fem självmordsbenägna unga systrar, betraktat från grannpojkarnas trånande ögon. Kirsten Dunst i en alldeles bedårande roll som pubertala Lux, och Josh Hartnett i en märklig frisyr bäddar ju för succé.



Perfekt om man är den typen som ligger sömnlös om nätterna och grubblar. Nu vill jag mest av allt jaga fatt på boken och se om den lämnar fler ledtrådar. Vad pasade bättre än att avnjuta en Ben & Jerrys strawberry cheesecake till detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0