Önskelistan

Julen har känts som ett halvår fram i tiden hur länge som helst, men nu står den plötsligt för dörren. Varje år pratar vi ihop oss i familjen om att skära ner på det här med julklapparna, vi är ju trots allt vuxna hela högen numera. Men varje år är det en individ, mellansyster Ida, som håller julklappshetsen vid liv.

Så i år gäller alltså det alltså att köpa klappar till alla igen, och jag har i skrivande stund en endaste klapp klar. Dels då tiden inte riktigt räckt till, men till största del för att jag inte har någon aning om vad någon önskar sig heller. Här kommer mitt bidrag till den som känner samma förvirring som mig:





Humlor - Alla Sveriges arter av Göran Holmström
Tranströmska insektssamlingen från Runmarö av Fredrik Sjöberg

Raggsockstofflor eller vad man nu skall kalla dem, återfinns på Lindex.

Pyjamasbyxor, gärna flanell eller annat myspys tyg.


Fjärrkontroll som funkar till min tv, det vet förmodligen alla andra än just jag själv var man hittar sånt.

Utöver detta så gillar jag ju det mesta som är sött, gärna hembakat också. Åtminstone när det är en gnutta kärlek i (och minst en dl choklad).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0