Koka glögg

Under gårdagen passade jag på att testa ett glöggrecept som jag läst i en tidningen hemma hos min mor. Dessutom stod det släktkalas på dagens agenda så tog med en flaska till kusinen.

½ liter vatten
1 st stjärnanis
1 st rooibos tepåse
½ liter äppeljuice

Mät upp vattnet och häll i en kastrull, koka upp med stjärnanisen (gärna mer än en som stod i receptet, så blir det lite mer klös i glöggen). När det kokat upp, lägg ner tepåsen och låta sjuda ca fem minuter. Häll därefter i äpplejuicen och värm till en lagom temperatur.

Jag kokade i två omgångar, först med godmorgons äppeljucie, men den var lite grummig så resultatet så inte jättelockande ut, så testade en gång till med Bravos som är lite klarare och resultatet blev riktigt läckert. Så nu har man massor med glögg i kylskåpet att avnjuta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0