Mitt analoga liv

Internetlös ännu, och lär förbli tills jag flyttat tillbaka hem till Amanda där jag skall mellanlanda innan det är dags för flytten till Kungälv. Men det är inte enbart av ondo att vara utan internet, aldrig har jag slagit så mycket i mitt upslagsverk som jag köpte för drygt två år sen och inte heller lyssnat så mycket på radion som jag gör nu om dagarna.

Kvart i fyra i fredags kom exempelvis de första telegrammen till p1 om bomben i Oslo. Hörde hur de läste upp och insåg att det var något som deffenitivt skulle skrivas in i historieböckerna. Telegram efter telegram kom, och när det var dags att knalla iväg till jobbet så passade jag på att kika in på gp.se för att se vad som hade hänt sedan jag lämnade hemmet, och då var dödskjutningarna i gång. All information fick man mer eller mindre i realtid, kanske var det det som var det mest skrämmande. Under tiden tidningarna skrev om skutningarna pågick de fortfarande. Första rapporet stod det nio döda, nästa mellan 25- 30 och när jag vaknade upp dagen efter hade det funnit 85 st och världen var i chock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0