Små små frön

Bloggen har varit aningen död senast veckan, så även jag då jag för drygt en vecka sen drog på mig en förkylning. Hursomhelst, kom mig i vilket fall iväg upp till Uppsala i lördags för att hälsa på min gode vän biologen. Tanken var först att hänga med på en korridorsfest med temat Tusen och en natt, men då jag inte riktigt befann mig i mitt livs bästa form beslöt jag mig för att ta en lugn kväll och besökte en annan vän som flyttade upp till Uppsala för två år sedan.

Hur gärna man än önskat så kom söndagen på tok för fort och det blev dags att leta reda på lämpligt fordon hem. Sista minuten biljetterna till tåget var slut, så blev att boka bussresa hem. Men en restid på 8 timmar, busschauffören såg dock glatt på min biljett och berättade att jag hade minsann bokat in mig på expressbussen. Vill inte riktigt tänka mig hur lång tid det tar annars..



Per, min kära biolog vek några små papperspåsar som han fyllde med frön för att stötta mitt odlade lite. En påse med ett mystiskt frågetecken på, ska bli intressant vad som växter upp ur den. Det var inte giftigt iaf, tur är väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0