Fishy McRill

När jag åkte hem för att hjälpa mormor rensa ur pannrummet inför husvisningen så passade jag även på att hänga med far min ut i båten för att fiska makrill, nått jag inte gjort på år och dagar. Fick tre små firrar som jag la i folie, fyllde magen med rödlök, schalottenlök och vitlök (närstan så man kan tro att jag gillar lök). Lite salt, timjan och olivolja på utsidan fisken, sen var det bara att klämma ihop paketet och ge det en skjuts in i ugnen för ca en halvtimme.

Varning för starka bilder för den känslige..



Tre små huvuden om jag skall koka buljong på.

Nu beger jag mig upp till Björktorpet, min mormors lantställe utanför Söderköping, men är åter på västkusten på fredagsmorgon för två plåtningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0