Nyår

Jobbade i stort sett hela dagen, så blev inte utgångs om först var tanken utan en lugn hemmakväll hos Sushi med lite mat innan det var dags att skåla och avlägga nyårslöften. Då affärerna hade lite avvikande öppettider denna afton så körde vi på klassisk punkgryta, dvs man tager vad man haver. I det här fallet blev det en god gryta på krossade och passerade tomater med kidneybönor, spenat och massor av chili. Detta tillsammans med ris och en sallad av majs, soltorkade tomater gurka och machésallad.



Vinglaset fylldes denna afton med Billabong Brut. Sött, gott och lagom bubbligt. Blev även en god kopp cappuccino senare på kvällen, vilket påminner mig om jag jag själv får komma igång och börja använda min mokabryggare.

Jag är ju egentligen rätt anti raketerna, men utsikten var fantastiskt fin från gråbergets topp.

Fjolårets nyårslöfte var att bli mindre bitter och det gick väl lite si sådär, men i år tänker jag satsa på att ta hand mer om mig själv. Träna, koppla av, äta bättre osv. Har tre dagars ledighet som stundar framför mig nu så tänkte försöka starta igång året med att ta mig till simhallen för att se hur många längder man orkar med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0