Sminkmodell

När jag kom hem från första arbetspasset efter semsterns slut ringde min kamrat Tays flickvän Hannah som var på besök nere i tsan. Hennes vän Ebba som håller på att utbilda sig till make up artist skulle ha ett av slutproven dagen därpå och var i akut behov av en sminkmodell. SVarade ja och steg upp okristiligt tidigt dagen därpå och begav mig ner på stan. Temat var skönhet och väl på plats fick de uppgiften, att de bafann sig utomlands och träffade på sin stora idol när det kommer till fotografer. Att denne skulle plåta framsidan till italienska Vouge men att muan hade blivit sjuk. SÅ de fick bara lov att använda modellens smink. Dvs allt i basväg med bara en ögonskugga, ett rouge osv. Lite produkter helt enkelt.

Så här blev resultatet, Ebba som stod bakom kameran. Smink och foto: Ebba Lavman




Körde igeom en av bilderna snabbt i MagMyPic för att få fram tidningsomslagskänslan. Vet att det är felstavat, men det är via hemsida och så vida inte mitt fel ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0